Завершився другий етап реалізації спільного проекту Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування та Фундації ФЕРСО (Польща) за сприяння Лодзинського воєводства Республіки Польща «Школа молодих спікерів – дебатні клуби у Вінницькій області. Видання 2» – тижневий візит вчителів до Лодзинського воєводства.
З 18 по 24 березня делегація з 27 освітян Вінниччини,серед них керівник дебатного клубу нашої школи Грабова Г.С., ознайомилася із роботою польських шкіл у невеликих муніципальних утвореннях і округах Лодзинського воєводства. Також вчителі переймали досвід використання методів дискусій та активізації роботи учнів і вивчали питання, пов’язані зі створенням громадянського суспільства.
Спеціалізація змалечку
Протягом візиту вінницькі педагоги ознайомились із функціонуванням середньої школи в польській системі освіти, а також із діяльністю приватних та спортивних шкіл. Найбільше вінничан вразили саме спеціалізовані профільні навчальні заклади.
У перший день візиту освітяни побували у Лодзинській кінематографічній школі. Це одна з новітніх та сучасних шкіл, яка випускає майбутніх кінематографістів, режисерів, фотографів.
Не менш цікавим виявився візит до школи Новітніх Технологій. Вона використовується для підготовки спеціалістів, які хотіли б підвищити свою кваліфікацію або отримати знання в іншій професії. Навчання здійснюється безкоштовно. Школа має новітню матеріальну базу для теоретичного навчання та застосування своїх вмінь на практиці.
На прикладі Лодзинської Школи спортивного напрямку освітянам показали роботу приватних шкіл. Додатково в спортивній школі для вчителів була організована зустріч з учнями України та Білорусії, які вже кілька років тут навчаються та мають безліч спортивних здобутків.
Альтернативна освіта
Альтернативну систему освіти вінничанам продемонстрували на прикладі програми “Школа в дорозі”. Ця програма передбачає максимальну віддачу учням, побудована на довірі між викладачами і учнями та на взаємній відповідальності. Для дітей не використовують дзвінків на урок, оцінок до 3-го класу, діти поводять себе вільно та відкрито. На заняттях вчитель намагається максимально допомогти учням практично засвоїти матеріал у вигляді гри.
Директор початкової школи в Лодзі Божена Дзієндзінська зауважила, що нині в системі освіти Польщі акцент робиться на особистість та на соціалізацію учнів, а не на об’єм знань.
Доступна інклюзія
У той час, як в Україні лише запроваджується інклюзивна освіта, в Польщі вже давно діти з обмеженими можливостями навчаються пліч-о-пліч зі звичайними учнями. Пересвідчились в цьому і члени нашої делегації.
Метою поїздки було не лише ознайомлення з роботою навчальних закладів Польщі. Щоденно з вчителями працювали тренери Ярослав Ващик, Ольга Буковчик, Ольна Шмурлік, Ула Малінська. Вони презентували основи створення дебатних клубів в школах та поділились досвідом щодо використання методик роботи з учнями. Адже одне з головних завдань поїздки – підготовка вчителів для створення учнівських дебатних клубів. Після повернення вчителі-учасники проекту «Школа молодих спікерів…» допомагатимуть учням 9-11 класів організувати роботу дебатних клубів.