Зупинимо булінг разом!

Протокол реагування на випадок булінгу/кібербулінгу в школі 

  1. Інформування поліції впродовж 24 годин після отримання інформації.
  2. Скликання комісії з розслідування ситуації з булінгом.
  3. Напрацювання комісією аналізу щодо того, які аспекти шкільного середовища потребують покращення: шляхом інтервʼювання вчителів та дітей, комісія зʼясовує, де саме шкільна система дала збій.
  4. Збирання доказів щодо того, що сталося. Комісія має: опитати мішень, опитати свідків, зібрати докази, які доводять або не доводять повторюваність явища, завдання болю, дисбаланс сил, умисність дій.
  5. Інформування всієї школи та всіх батьків і дітей стосовно того, що стався булінг і що подібне у школі неприпустимо. Директор пише листа та розсилає усім учасникам освітнього процесу.
  6. Базуючись на аналізі, директор дає розпорядження щодо втілення низки заходів з покращення безпеки шкільного середовища.
  7. Проводиться класна година по всій школі, де підкреслюється, що булінг в школі неприпустимий.
  8. За допомогою письмової комунікації залучаються батьки як союзники.




Календар заходів з протидії булінгу


Політики протидії булінгу


Результати вимірювання рівня булінгу в Україні

Інструменти школи для вимірювання рівня булінгу в закладі освіти

Інструмент вчителя самооцінки атмосфери в закладі

Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилась проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного.

Останніми роками значно поширилось в освітній практиці таке явище, як шкільний боулінг. Це соціальна проблема всього світу протягом останніх ста років, однак вона ще й досі не вивчена.

Булінг перекладається як хуліган, забіяка, задира, грубіян, насильник. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного та психологічного) з боку дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини.

Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

  • Систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього виду)
  • Задирство
  • Фізичні і психічні приниження
  • Різного виду знущання
  • Бойкот або ігнорування
  • Псування особистих речей

Найчастіше жертвами шкільного булінгу стають діти, які мають:

  • Фізичні недоліки (носять окуляри, діти зі зниженим слухом, порушеннями опорно-рухового апарату), тобто ті, що не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків.
  • Особливості поведінки (замкнуті, сором’язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені в собі, та ті які мають занижену самооцінку)
  • Особливості зовнішності (руде волосся, клаповухість, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла)
  • Недостатньо розвинені соціальні навички (часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками)
  • Страх перед школою (неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається  оточуючими, як підвищена тривожність, невпевненість)
  • Відсутність досвіду життя в колективі (домашні діти)
  • Хвороби
  • Низький інтелект і труднощі у навчанні

СИТУАЦІЯ В УКРАЇНІ

  • Відповідно до дослідження ЮНІСЕФ:
  • 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу;
  • 24% дітей стали жертвами булінгу;
  • 48% дітей нікому не розповідали про випадки булінгу;
  • 44% школярів були спостерігачами булінгу, але ігнорували його, бо їм було страшно за себе;
  • більшість дітей булять за те, що вони виглядають, говорять, думають не так, як інші діти.